سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حضور داوطلبان با سلایق مختلف زمینهساز انتخابات با شکوه است

استاندار سمنان با بیان اینکه انتخابات جلوه مشارکت مردم در امور سیاسی است، گفت: حضور داوطلبان با سلایق مختلف زمینه‌ساز فضای رقابتی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، علیرضا آشناگر با اشاره به سخنان اخیر رییس‌جمهوری در جمع استانداران کشور پیرامون انتخابات اظهار داشت: داوطلبان گلایه‌مند و مردمی که ممکن است نسبت به حذف برخی داوطلبان معترض باشند با مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه‌ساز شکوه حضور باشند.
استاندار سمنان یادآور شد: با برگشت افرادی که صلاحیت حضور دارند فضا رقابتی شده و حضور پرشور مردم پای صندوق رای فراهم خواهد شد.وی بیان کرد: شرایط حضور سلایق متفاوت در انتخابات برقرار شود.
وی یادآور شد: جهانیان نظاره‌گر رفتار مردم و میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو هستند و لازم است احزاب و گروه‌ها با سلایق مختلف سیاسی و مسوولان زمینه‌ساز انتخابات پرشور باشند.
وی خاطرنشان کرد: داوری نهایی در رسیدگی و تصمیم‌گیری در انتخابات به مردم و انتخاب نیز به ملت واگذار شود.
استاندار سمنان افزود: فضای آرام بدون تنش و کاملا رقابتی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایجاد شود و دستگاه‌های نظارتی برای تحقق این راهبرد کمک کنند.وی اضافه کرد: برآیند رفتار مردمی نشان می‌دهد استان سمنان در زمینه انتخابات فضای پرشور دارد.
وی ادامه داد: رییس جمهوری به دلیل مسوولیتی که دارد و قسمی که خورده است خود را موظف به پاسداری از قانون اساسی می‌داند و زمانی که حقوقی از شهروندان تضییع شود مطالبی را مطرح می‌کند.
وی بیان کرد: رییس جمهوری دغدغه رقابتی شدن انتخابات و حضور پرشور مردم را دارد و معتقد است ملاک عمل همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای نظارتی قانون باشد و معیار تصمیم‌گیری‌ها نیز قانون باشد.
وی اضافه کرد: رییس جمهوری معتقد است هیات های اجرایی و نظارتی قانون را ملاک عمل قرار دهند و دستگاه های اجرایی و مراجع چهارگانه ، برای بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی آن چه قانونگذار آورده برای بررسی آن‌ها کفایت می‌کند و قانون باید ملاک عمل باشد.
وی ادامه داد: مراجع چهارگانه در بررسی های هیات های اجرایی اختیاراتی دارند که می توانند از آن برای فضای جدی انتخابات استفاده شود.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: رییس جمهوری تاکید دارد ایجاد فضای رقابتی در انتخابات آزاد در چارچوب قانون انتخابات از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و باید این دستاورد حفظ شود.
وی اظهار داشت: رییس جمهوری با بیان نکاتی درباره ایجاد فضای رقابتی در انتخابات، قصد موضع گیری در برابر هیچ نهادی ندارد و همه نهادها تابع قانون هستند و لازم است این تذکرات مورد توجه قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: انتخاب مردم در فضای محدود، انتخابات را از حالت رقابتی خارج می‌کند و می‌تواند موجب کاهش شکوه حضور شود.
استاندار سمنان یادآورشد: انتخابات رقابتی، حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم را به همراه دارد و باید این مهم مدنظر قرار بگیرد.


 منبع: ایرنا