سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حضور آگاهانه مردم در جریانات اصل اساسی پایداری انقلاب اسلامی است

مشاور عالی هیئت‌های مذهبی کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه انقلاب اسلامی در منطقه و جهان گفت: «ولایت‌فقیه و حضور آگاهانه مردم در جریانات دو اصل اساسی پایداری انقلاب بوده است.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اقلید، مهرداد پاکار ظهر امروز همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید اظهار کرد:‌ شهید مدافع حرم «عباس دانشگر» با آگاهی و شناخت کافی از مبانی انقلاب اسلامی ایران قدم در راه پاسداری از آن گذاشت.

وی افزود: «این شهید والامقام آگاهانه به‌دنبال شناخت مبانی انقلاب بود و تا آنجا پیش رفت که پاسداری از آن را رسالت خود دانست. همه اتفاق نظر داریم که شهید دانشگر در زمان خودش ناشناخته بود؛ اما وقتی به سخنان حضرت آقا مراجعه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که شهدای مدافع حرم کسانی بودند که در زمان خود شناخته شده بودند و این ظرف وجودی ما بود که تحمل این‌چنین افرادی را نداشت و خودرا گم کرده و حواسمان به خودمان نبود. امروزه این شهید و سایر شهدا راه را به ما نشان می‌دهند و لازم است چشمان خود را باز کنیم و در این راه قدم برداریم.»

مشاور عالی هیئت‌های مذهبی کشور و همرزم شهید عباس دانشگر ادامه داد: «فعالیت‌های جسمی و فکری شهید دانشگر توأم با اعتقاد بود و هرگاه کار و فعالیت‌های ما توأم با اعتقاد باشد کار به سرانجام می‌رسد. او ولایت مدار بود و همیشه سعی در اجرای فرمان‌های رهبری داشت.»

شهید دانشگر گفتمان نوین اسلامی را تشکیل داد

پاکار گفت: شهید دانشگر به‌عنوان جوان مؤمن انقلابی گفتمان نوین اسلامی را تشکیل داد و پیشقدم تشکیل تمدن اسلامی در دنیا شد، چرا؟ چون یکی از مصادیق این موضوع این است که در اربعین کسانی که عکس عباس را دیدند، متحول شدند.»

وی با اشاره به وصیت‌نامه شهید دانشگر عنوان کرد: «بخش عمده این وصیت‌نامه برگرفته از کتاب حرکت مرحوم حائری بوده و به نظر من وصیت‌نامه عباس باید در دانشگاه‌ها تدریس شود. او به منظومه فکری امامان انقلاب و منظومه فکری استاد شهید مطهری مسلط بود. وصیت‌نامه شهید دانشگر فقط یک جمله نیست؛ بلکه مبانی فکری نظام اسلامی است.»

مشاور عالی هیئت‌های مذهبی کشور با بیان اینکه امثال شهید حججی‌ها و دانشگرها می‌توانند انسان‌ساز باشند و می‌توانند از اخراجی‌ها معراجی‌ها بسازند، مطرح کرد: یک روز به من گفت که «احساس می‌کنم از لحاظ فکری و اعتقادی باید ارتقا پیدا کنم.» آنجا بود که پیشنهاد ثبت‌نام در حوزه علمیه را داد و در حوزه علمیه ثبت‌نام کردیم و به حوزه می‌رفتیم. او همزمان که در دانشگاه فعالیت داشت و برای نخستین بار تدریس در دانشگاه را آغاز کرد. عباس مربی تمام‌عیار بود و یک هفته قبل از اعزام فرمانده یکی از گروهان‌های دانشگاه شد.